Hej hej !!

Just nu ska jag snart lägga mig , har jobbat i stenungsund
mån-tors gott i morgon/idag ska jag jobba på sandersdalskolan
10.30-18.00 Sedan blir det nog en utgång med min gamla going
Andreas inte träffat honom på hundra år + snart ska han bli pappa!!


Men men , de ringde även från hemtjänsten och var intresserade för
timvikare , nått som är lite tråkigt är att man ''bara''är timvikare man
vill ju helst ha en fast tjänst eller jobba 6månder för någon som tex är
mamma ledig så man vet vart man ska vara !!

MEN ÄN har jag inte blivit/varit arbetslös det är fördelen med att specllt vara
undersköterska för de BEHÖVS överallt !¨¨

Sen finns de massa negativt om de också de som är ett stor problem med
undersköterskor inom vården att vi är 98% KVINNOR och de går bara inte
intriger och massa bråk oavsätt om du är 60år el 18år

inte märkt av samma slags beteende med att jobba på fritids , där blir man bemött
på ett trevligt sätt och inga snorkiga kommentarer osv , men inom vården (har erfarenhet av praktik
& sommarjobb ) där blir man på vissa ställen bemött som ett ''HOT'' speciellt av äldre
undersköterskor ! väldigt tråkigt för utan oss hade ni tex inte kunnat vara sjuka , ta ledigt
eller gå i pension !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0