Centraloperation




Idag var jag på Centraloperation och fick vara med om en hel del !, Fick se pungbrock
större än dom trodde var det , och det satt fast i ledaren till ena tenstikel satt fast i
brocket och dom kunde inte få isär det , så dom fick alltså fråga under operationen
om de fick kapa den ? Det tyckte jag var hemskt , man känner sig ju ganska tvungen
som patient att säga ja ? När dom håller på opererar i en och skär osv . .

Men det är sällan man behöver ställa sånna frågor ..
Oftast går det som planerat på operationerna men inte denna gång


Sedan såg jag på en Amputation Jag har sett allt från tarmar , proteser , spikar i
axlen och pungbrock inget fått mig att må illa eller nått sånt , och jag ville bara se
värre saker blodigare saker , för att se vart går min gräns ? ???
låter kanske sjukt men jag är sån vill se så mycket hemskt för se vart mina gränser går

När de sågade benet och sen när det var loss , då kände jag att jag blev lite
yr och vimmelkantig i huvudet som tur var satt jag ner , men foten ska inte se
ut så och när dom skärde loss den och höll upp den , det var helt konstigt
haha , men blev yr när benet hängde kvar i hudslamsorna . .  det är inte så
konsigt många hade svimmat haha , men sen var det inte alls farligt ,
så finns nog inget värre att se än det , och det var första Amputationen jag var
med på den brukar ju alltid vara värst ,

Det var en grym upplevelse =)


Kommentarer
Postat av: Emelie

Sv; Okej ;)

2010-12-18 @ 23:21:37
URL: http://emelieohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0