Praktiken !

Hej hej !! Inte hunnit vara speciellt social på bloggen känner jag !
Igår var min sista dag på praktiken och jag kommer verkligen sakna
röntgen på Näl grymt skön personal ! Synd att de inte har sammar vikarier
utan jobbar fullt själva , annars hade jag lätt velat jobba där , men det är
ju så grym eftettraktat alla vill jobba där !

Fick vara med på angio teamet alltså de teamet som gör operationer
eller aa balång sprängning och sånt i kärl i hjärtat , som man går in genom
handleden eller höften ! Alltid lika spännande och skoj att se hur läkarna jobbar

Det är endå hjärtat som de är inne i och vidgar kärl !

Var även på Magnet kameran och fick se en del fräcka saker
Man undrar ju vad skillnaden är på MR och CT ! Men det är ganska
stor skilnad man ser leder och typ ryggmärksvätska och massa sånt
som man annars inte ser på CT:n och herregud vad MR apparaterna låter
riktigt hemskt ! Låter som de ska strimla kroppen , haha stackarna som måste
ligga i dem jätte länge för det tar tid , man ska även hålla andan på vissa bilder
för att få bra bilder för när man andas och tar kort på buken osv så blir det
suddigt om man andas , så försökte hålla andan samtidgt som personen där
inne gör , det känns som 20sek är som 3 minuter helt otroligt hur duktiga vissa
är som ligger där inne som orkar med det !

Grym otroliga saker jag fått sett på röntgen iallfall !! Grym sugen på
Röntgen sjuksköterska eller operations sköterska , eller vad det kallas,
Eller ambulansförare !! haha svårt att bestämma mig !!




MR



CT



Skelett röntgen !







Angio temet !, Alltså Balongspräning i kärl i hjärtat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0